mandag 6. juli 2015

De siste dagene i Santa Cruz

Vel, jeg kan starte med eldstemanns uttalelse i går, søndag: "Jeg vil ikke dra herfra, jeg vil være her lengre. Jeg vil være her et år." 

Om ikke et år, så kjenner jeg meg igjen. Eldstemann mente han fint kunne gå på skole her også. Det er noe med atmosfæren her, livsstilen, og været selvfølgelig. Siden vi har bodd i eget hus, vasket hus og klær selv, handlet inn mat som vanlig og alt det der, så har vi fått smak på hverdagslivet også. Alt i alt, veldig fornøyde. Ferien er absolutt ikke over, nye eventyr venter, men en liten oppsummering er nødvendig. 

På søndag hadde vi en flott dag i Santa Cruz. Vi tok med besøket vårt til Boardwalken og gutta fikk være på tivoli en siste gang før avreise mandag. Været var flott, og mor ble godt stekt i panna. Sist ble ikke Mini og jeg med på tivoli, så det var artig å få se det hele. Det var ganske mye folk, og Mini syntes nok det var litt mye lyd. De siste dagene har det virkelig blitt mye "people watching". Det er også interessant å se hva man faktisk kan få kjøpt å spise på tivoli forresten. Frister frityrstekt oreo eller snickers kanskje? 

Gutta koste seg, og vi voksne fikk pratet mye med besøket vårt. Det har vært hyggelig å bli kjent med slekt. Den siste hele dagen i Santa Cruz var mer enn godkjent, for å si det sånn. 

I dag, mandag, har vært avreisedag. Klokka syv var vi ute av døra, for frokost! Endelig fikk vi dratt på et skikkelig frokoststed mens vi var i Santa Cruz. Mini fikk til og med egen havregrøt. Mellomstemann måtte ut rett etter frokost for å få ut litt energi, standarfrasen hans er: "Jeg har så mye energi". 

Etter frokost handlet vi, før vi dro for å pakke oss ut. Men først litt om Safeway, butikken vi har handlet i mens vi var i Santa Cruz. Selvom det er en stor butikk, har vi virkelig følt at servicen har vært upåklagelig. Vi fikk tips om å få kundekort, selvom vi bare var på ferie, og i dag ble vi kjent igjen av kassadamen også. Vi forlot butikken med et nesten-brak da mellomstemann, snublet og holdt på å dra meg overende.

Altså, vi kom oss avgårde, litt vemodige alle sammen. Vi tok kystveien mot flyplassen, og vi spiste lunsj på stranda.

Været var flott, og bølgene store. En superfin avslutning på strandferien vår. Mini fikk krabbet i sanden og var storfornøyd.

Nå slapper vi av på hotellet. Rommet er så stort at vi har egen stue, og gutta har fått badet i hotellets basseng. I morgen blir det to runder med fly før vi lander i Wichita, Kansas. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar