onsdag 15. juli 2015

Hjemturen

Vi er hjemme! Vi kom hjem litt etter midnatt til onsdag etter ca 20 timer på reise. Så vi sitter i sofaen og er ganske sløve hele gjengen. Godt å være hjemme, bedre blir det når vi har pakket ut alt og jetlagen er over. Da skal vi nyte fire uker ferie til, alle sammen. Vi er heldige.

Mandag var hjemreisedag, og vi hadde en rolig formiddag på hotellet. Gutta fikk bade på hotellet, Mini fikk sove lur, og vi samle krefter til en lang tur. Flyet gikk nemlig ikke før kvart over ni på kvelden. Litt utover tok vi en tur på et kjøpesenter i nærheten for å spise lunsj, og bruke opp noen dollar. Jeg fant meg en t-skjorte, så min fangst i USA etter nesten fire uker: en t-skjorte, to par sko og hårstrikker, og en bok. Man blir ingen storshopper når man reiser med små barn. Vi avsluttet med en aller siste tur på Dairy Queen, som har blitt en liten favoritt hos alle sammen. Etter en litt merkelig taxitur tilbake til hotellet var vi klare for flyplassen. Det er mye venting på flyplasser, mye kø og masse folk. Mini sovner før vi gikk ombord på flyet, og alle fikk sovet noe. Det er slitomt å reise langt, men også denne flyturen gikk bra.

Nå er vi altså hjemme, og vi sitter igjen med mange gode minner. Jeg må si at jeg har blitt litt forelska. I Carlifornia, i menneskene vi har møtt, i gjestfriheten. Vi kommer nok til å dra på en sånn tur igjen, men ikke helt ennå. Da må vi spare en stund. Og nå venter norsk sommer, kanskje ikke så mye å skrive om, men likevel verdt å oppleve.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar